دسته‌بندی نشده

آشنایی با انواع ماژول SFP سیسکو

آشنایی با انواع ماژول SFP سیسکو - وبسایت اوانت

قطعات به همراه اجزای الکترونیکی ارتقاء دهنده سیستم در همه حال از جمله حائز اهمیت ترین تجهیزات موجود در بطن بازار محسوب می شود. ماژول به عبارتی گونه ای قطعه سخت افزاری به شمار می رود که به منظور های متنوعی مورد بهره گیری واقع می شود.آشنایی با انواع ماژول SFP سیسکو در واقع یک ماژول فیبر نوری است که با سوئیچ هایی با پورت های متنوع سازگار است. از این جهت چنانچه که به دنباله ی ارتقاء دستگاه و سیستم مورد نظر خویش می باشید، می توانید با بهره گیری از یک ماژول این عملیات را به انجام برسانید. این نوع از ماژول ها حاوی مدل ها و طرح های متنوعی می باشند و شما عزیزان می توانید با استناد به نیاز خویش و گونه پورت، از ماژول مطلوب موجود در بطن بازار بهره گیرید. اگر که شما به دنبال خرید ماژول سیسکو می باشید و مایل هستید محصول متناسب با دستگاه خویش به ارتقاء پهنای باند انتقال شبکه اقدام فرمایید، بهتر می باشد ابتدا با این کالا بیشتر آشنا گردید.

آشنایی با انواع ماژول SFP سیسکو - وبسایت اوانت

ماژول SFP و چیستی آن!

با پیش روی علم و فناوری هر روزه نسل نوینی از قطعات سخت افزاری و همچنین نرم افزاری به بطن بازار عرضه می گردد. ماژول های SFP سیسکو تحت عنوان یک قطعه سخت افزاری به شمار خواهد آمد و گونه ای ماژول فیبر نوری است. این قطعه به جهات گوناگونی مورد بهره گیری واقع می شود و اشخاص می توانند با استناد به نیاز خویش از این قبیل از ماژول ها استفاده نموده و دستگاه مربوط به خویش را ارتقاء بدهند‌. اِس اِف پی در اقسام مدل ها طراحی و به بطن بازار لوازم و تجهیزات شبکه روانه می شود. به گونه ای کلّی و جامع این قطعه سخت افزاری به اغلب سوئیچ های سیسکو وصل و منجر به ارتقاء پهنای باند و منتقل نمودن شبکه دستگاه مدّنظر خواهد شد. به عبارتی ماژول اِس اِف پی مسئول تبدیل سیگنال دیجیتال به نوع سیگنال نوری خواهد بود. پس اگر که شما به دنباله ی ارتقاء دستگاه مدّنظر خویش می باشید، خواهید توانست بنابر نوع پورت خویش و هزینه در راستای انتخاب ماژول مورد نیاز خود اقدام بنمایید.

نگاهی به بعضی از مدل های ماژول SFP سیسکو؛

به همان شکل که بیان گردید، ماژول اِس اِف پی سیسکو در راستای انتقال سیگنال درون دستگاه های متنوع مورد بهره گیری واقع می شود و با اغلب سوئیچ های سیسکو، تماماً سازگار خواهد بود. این قطعه سخت افزاری در اقسام مدل ها طراحی و به سوی بازار تجهیزات روانه می شود. ما در امتداد این مطلب از خود بعضی از ماژول های اِس اِف پی سیسکو را به شما معرفی خواهیم کرد؛

آشنایی با انواع ماژول SFP سیسکو - وبسایت اوانت

  • ماژول فیبر نوری سیسکو در مدل؛ GLC-T

این ماژول از جمله ماژول اِس اِف پی سیسکو موجود در بطن بازار است که ضمن آن از کانکتور LC/UPC نیز فیبر MINI-GBIC اِس اِف پی بهره گیری شده است و برای شبکه هایی با پروتکل هایی چون؛ CISPR 22 CIASS A, FCC CIASS A CERTIFIED, EN55022, VCCI CIASS A ITE مورد   بهره گیری واقع می شود. از جمله مشخصه های این ماژول ما می توانیم به موارد بیان شده در قسمت ذیل اشاره نماییم؛

_  سایز؛ هشت ممیز پنج، سیزده ممیز چهار، پنجاه و شش ممیز پنج میلی متر.

_ وزن ماژول؛ هفتاد و پنج گرم می باشد.

_ پردازنده آن؛ سیسکو.

_ گونه کابل؛ CAT 6/ CAT 6A.

_ بیشترین میزان طول کابل؛ صد متر.

_ طول موج برابر با؛ 1310nm.

_ بهره مندی از امکان مخصوص hot plug.

  • ماژول فیبر نوری سیسکو در مدل؛ 10G- LR SFP

گونه ای از ماژول اِس اِف پی سیسکو با فرستنده و همچنین گیرنده G10 ضمن فیبر نوری با اسم ماژول فیبر نوری سیسکو  SFT- 10G- LR تولید شده و به سوی بازار عرضه روانه می شود و نیز در تجهیزات شبکه و داده مورد بهره گیری واقع می شود. این ماژول حاوی مشخصات ذیل است؛

_ پردازنده آن؛ سیسکو.

_ گونه کابل؛ اِس اِم اِف.

_ بیشترین میزان طول کابل؛ ده کیلو متر.

_ طول موج برابر با؛ 1310nm.

_ بهره مندی از امکان مخصوص hot plug.

راهنمای اتخاذ گونه SFP ماژول ضمن تجهیزات؛

هم اکنون از اقسام گوناگون ماژول اِس اِف پی سیسکو ضمن شبکه های زیر ساخت و همچنین انتقال داده بهره گیری می شود و در اقسام دستگاه‌ های روتر و همچنین سوئیچ کاربرد دارند. حال آن که حائز اهمیت ترین مسئله به اتخاذ ماژول SFP متناسب با گونه دستگاه اختصاص خواهد یافت. به حالتی جامع و کلّی در اتخاذ نوع ماژول SFP در بطن تجهیزات میبایست به سه موضوع؛ گونه ارتباط فیبر نوری، پهنای باند موجود و گونه اتصال فیبر نوری توجه نمود.

آشنایی با انواع ماژول SFP سیسکو - وبسایت اوانت

  • گونه ارتباط فیبر نوری؛

به گونه ای جامع و کلّی فیبر های نوری به دو گونه فیبر نوری Multimode و همچنین فیبر نوری Single mode قسم بندی می شوند که در گنجایش و هسته با همدیگر متفاوت هستند. فیبر نوری Multimode اغلب در شبکه های درونی استفاده می شود. حال از سویی هم از فیبر نوری Single mode  در بطن تجهیزات زیر ساخت مخابراتی بهره گرفته می شود. جهت انتقال داده فاصله اندک تر از دو کیلو متر از فیبر Multi mode و از سویی هم جهت انتقال تا به صد کیلو متر از فیبر Single mode  بهره گیری می شود‌.

  • پهنای باند موجود؛

ضمن انتقال ارتباطات به واسطه ی فیبر نوری میبایست هر دو سو حاوی سرعت ارتباطی برابری باشند.‌ به گونه ای جامع ماژول های 1/25G, 10G بیشترین میزان کاربرد را در ارتباطات فیبر نوری خواهند داشت.

  • گونه اتصال فیبر نوری؛

اتصالات مورد استفاده در فیبر های نوری ماژول غالباً از گونه ST, SC, LC است که کنداکتور LC حاوی میزان کاربرد بیشتری می باشد و کلّیه ی اتصالات فیبر نوری گونه ای اتصال ثابت به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *