دسته‌بندی نشده

آشنایی با انواع ماژول pvdm

آشنایی با انواع ماژول pvdm

کمپانی سیسکو نامی معروف و معتبر در زمینه عرضه تجهیزات شبکه می باشد. روتر های سیسکو نیز یک محصول پر کاربرد به حساب می آید که کاربران بسیاری زیاد از آن استفاده می کنند. اگر بخواهیم از روتر های سیسکو با هدف پردازش بسته های صوتی آنالوگ به دیجیتال استفاده کنیم نیازمند تجهیزات سخت افزاری خواهیم بود. یکی از این تجهیزات سخت افزاری آشنایی با انواع ماژول pvdm می باشد که در این مطلب قصد داریم به این نوع از ماژول ها بپردازیم.

برای آشنایی با ماژول های PVDM لازم است که در قدم اول ویژگی های و قابلیت های این نوع از ماژول ها را شناخته و در قدم بعدی با انواع مختلف آن آشنا شوید. هر کدام از انواع مختلف ماژول های PVDM دارای قابلیت ها و ویژگی هایی می باشند.

ماژول های pvdm چگونه کار می کنند

Pvdm و DSP موجب خواهند شد تلفن های IP توسط سری های سیسکو به هم وصل شوند. برای ایجاد ارتباط صوتی می توان یک ISR و یک عدد PVDM به همراه یک لایسنس UC تهیه کرد. ماژول های PVDM در واقع سیگنال های دیجیتال را به سیستم ارائه خواهند کرد. بر روی این ماژول ها چیپ های DSP قرار گرفته که بسته های صوتی آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کنند. PVDM شامل یک یا چند چیپ DSP می باشد. هر چقدر که تعداد چیپ های سوار شده بر روی این ماژول ها بیشتر باشد قدرت پردازش بیشتری به وجود خواهد آمد.

ماژول های pvdm چه ویژگی هایی دارند

ماژول های PVDM دارای ویژگی های متنوعی می باشند که باعث خواهند شد شما به قابلیت های مختلفی بر روی سخت افزار اصلی دست پیدا کنید. در ادامه به برخی از ویزگی های این نوع از مازول ها میپ ردازیم. به عنوان مثال یکی از ویژگی های این نوع از ماژول ها Voice T1/E1 می باشد. زمانی که بسته بندی صوتی به شکل بسته های آی پی انجام می شود در زمان های مختلف امکان جدا سازی و انتقال وجود خواهد داشت.

ماژول های pvdm چه ویژگی هایی دارند

1-فراهم کردن امکان برقراری کنفرانس

با استفاده از ماژول های PVDM می توانید کنفرانس هایی را ترتیب بدهید. با استفاده از این ماژول ها امکان برگزاری کنفرانس های تک و یا چند کاربره در ارتباطات سیسکو به وجود خواهد آمد.

2- ویژگی های ذخیره انرژی و تنظیم کیفیت صدا

در ماژول های PVDM چندین حالت مختلف در جهت ذخیره انرژی وجود دارد. زمانی که حالت بدون استفاده انتخاب شود این ماژول ها می توانند تا 5 وات در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. یکی دیگر از قابلیت ها و ویژگی های ماژول pvdm این است که این ماژول ها می توانند مدیریت لرزش و فشرده سازی را انجام دهند.

 3-تبدیل کد ها به کدک های دیگر

یکی از ویژگی های ماژول های PVDM کدگذاری سراسری می باشد. در این ماژول ها امکان تبدیل کد ها به کدک های دیگر وجود دارد.

4- تعیین سرعت انتقال

از دیگر ویژگی های ماژول های PVDM این تعیین سرعت انتقال می باشد. در جایی که کدک ها به منظور ارسال به یک شبکه مختلف دیگر لازم است مجددا بسته بندی شوند قابلیت تعیین سرعت انتقال وجود خواهد داشت.

آشنایی با انواع ماژول های pvdm

ماژول های PVDM دارای انواع مختلفی می باشند که در این قسمت به آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع ماژول های pvdm

1-آشنایی با ماژول های PVDM2

ماژول های PVDM2 دارای انعطاف پذیری و ظرفیت بالایی می باشند. ارائه خدمات ایجاد کنفرانس و همچنین کدگذاری در این نوع از ماژول ها وجود دارد. شما می توانید با استفاده از کارت های آداپتور ویژه این نوع از ماژول ها آن ها را به اسلات های مادربرد متصل نمایید. ماژول های PVDM2 دارای کیفیت صدای بهبود یافته می باشند و قابلیت ارتقاء در این نوع از ماژول ها وجود دارد.

شما می توانید با استفاده از یک کارت آداپتور شبکه به سرور یک NM-HDV2 با PVDM2 را در قسمت شکاف ماژول سرویس روتر های کمپانی سیسکو سری 2900 و 3900 وارد نمایید. از PVDM2 می توانید بر روی روتر های سری 2800، 2900 و 3800 استفاده کنید.

2-آشنایی با ماژول های PVDM3

ماژول های PVDM3 از نظر ارائه تراکم می توانند تراکم بیشتری را نسبت به PVDM2 ارائه کنند. در این نوع از ماژول ها قابلیت ارتقاء میدانی فراهم شده است. ماژول های PVDM3 امکان پشتیبانی از اتصالات صوتی آنالوگ و دیجیتال را دارند. گنجایش کانال این نوع از ماژول ها 4 برابر بیشتر از مدل های  PVDM2 می باشد. همچنین نسبت به مدل های PVDM2 قدرت پردازش بیشتری در این مدل وجود دارد.

ماژول های PVDM3 دارای گزینه ذخیره سازی در زمان عدم استفاده از DNS می باشند. امکان پشتیبانی از کنفرانس هایی با تعداد شرکت کندده حداکثر 64 نفر در این نوع از ماژول ها وجود دارد. روتر های سری 2900 و 3800 از ماژول های PVDM3 پشتیبانی می کنند. شما می توانید این مدل از ماژول ها را در اسلات های PVDM3 و بر روی روتر های 2900 و 3900 متصل نمایید.

3-آشنایی با ماژول های PVDM4

در ماژول های PVDM4 قابلیت چند برابری تقسیم زمان و ارائه خدمات صوتی مبتنی بر آی پی وجود دارد. همچنین در این نوع از ماژول ها امکان مدیریت کیفیت صدا و استفاده از قابلیت صرفه جویی در مصرف برق فراهم شده است.

ماژول های PVDM4 دارای تراکمی شبیه به ماژول های PVDM2 می باشند و همچنین روتر های سری 4300 و 4400 از این نوع ماژول ها پشتیبانی می کنند. یکی دیگر از انواع ماژول های PVDM مدل SM-XPVDM می باشد که به وسیله روتر های 4451،4431 و 4351 پشتیبانی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *