دسته‌بندی نشده

ماژول های روتر سیسکو

ماژول های روتر سیسکو

یکی از شرکت ها و کمپانی های معروف فعال در بازار تجهیزات شبکه و ارتباطات، کمپانی سیسکو می باشد. محصولات متنوعی توسط این کمپانی در زمینه انتقال داده ها و ترافیک صوتی و تصویری در شبکه های مختلف عرضه می شود. کمپانی سیسکو از نظر پشتیبانی و ارائه خدمات فنی نیز دارای وضعیت بسیار مطلوبی می باشد.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد ماژول های روتر بحث کنیم. روتر یا همان دستگاه مسیر یاب وظیفه، انتقال داده های دستگاه های موجود در شبکه را به مقصد مورد نظر بر عهده دارد. روتر سیسکو در واقع داده ها را به اینترنت متصل کرده و آن ها را به مقصد می رساند. ممکن است این داده ها در بین چند دستگاه در شبکه انتقال یافته و یا اینکه از دستگاهی به سمت اینترنت منتقل شود.

روتر های کمپانی سیسکو چه کاربردی دارند؟

کسب و کار های کوچک و بزرگ و دفاتر اداری می توانند با استفاده از روترهای سیسکو، راه حل های کاربردی مورد نیازشان را با قیمت های مناسب در اختیار داشته باشند و امکان اشتراک گذاری امن داده ها به گروه های کوچک و بزرگ کاربری را خواهد داد. روترهای سیسکو از قبل، دارای پیکربندی بوده و شامل سوئیچ های اترنت با گزینه های بی سیم می باشند. شما می توانید با استفاده از انواع ماژول های روتر ، امکانات مورد نظرتان را به شبکه اضافه نمایید. روتر های سیسکو از نظر امنیتی نیز دارای وضعیت مناسبی هستند.

آشنایی با ماژول های سیسکو

ماژول های سیسکو دارای انواع مختلفی بوده که با اهدافی گوناگون به انواع روتر های سیسکو متصل می شوند و در واقع ماژول های سیسکو، قطعاتی سخت افزاری می باشند که با اتصال به سخت افزار اصلی می توانند امکاناتی را با توجه به نیاز شبکه به آن اضافه کنند. تهیه و استفاده از ماژول های سیسکو نیازمند این است که اطلاعات کافی را در زمینه انواع مختلف مدیا و فواصل و سرعت های ارائه شده در اختیار داشته باشیم.

آشنایی با ماژول های سیسکو

معرفی ماژول های روتر سیسکو

همانطور که گفتیم ماژول های روتر سیسکو دارای تعداد و تنوع بالایی می باشند. که بنا بر نیاز، از هر کدام از آن ها می توان استفاده نمود و امکانات مورد نیاز را به شبکه و سخت افزار اصلی اضافه کرد. در ادامه به معرفی تعدادی از ماژول های روتر سیسکو خواهیم پرداخت.

1) ماژول NM16AM

2) ماژول NM16AM

یکی از ماژول های روتر سیسکو می باشد. این ماژول به عنوان ماژول Data برای شانزده خط تلفن و همچنین شانزده مودم Internal با سرعتی برابر با 56 کیلو بایت بر ثانیه است.

3) ماژول NM32A

این ماژول به عنوان ماژول Data برای 32 خط تلفن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد استفاده از این ماژول را داشته باشید، لازم است که 32 مودم Internal به روتر متصل باشند.

4) ماژول NM-2V

NM-2V یکی از ماژول های روتر سیسکو به حساب می آید. این ماژول بر روی روتر نصب شده و با استفاده از آن می توان 2 عدد کارت FXO يا FXS را متصل نمود.

5) ماژول : FLASH

: FLASH به عنوان یکی دیگر از ماژول های روتر سیسکو شناخته می شود. در واقع می توان این ماژول را به عنوان یک هارد دیسک کوچک برای روتر ها به حساب آورد که ظرفیت کمی دارد. فلش و رم اصلی بر روی Board اصلی روتر متصل می شوند.

6) ماژول های Ram

ماژول های رم نیز جزئی از ماژول های روتر سیسکو می باشند. مانند کامپیوترها، روترها نیز دارای Ram مخصوص به خود هستند که این Ram ها به صورت ماژول هایی با ظرفیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

7) ماژول های NM-HDV-1T1 و NM-HDV-2T1

با استفاده از ماژول NM-HDV-1T1 می توان یک خط T1 را به روتر مورد نظر وصل کرد. همچنین نوع دیگری از ماژول های روتر سیسکو، ماژول NM-HDV-2T1 می باشد که با استفاده از این ماژول هم می توان دو خط T1 را به روتر مورد نظر وصل کرد.

8) ماژول VIC-2FXO

VIC-2FXO یکی دیگر از ماژول های روتر سیسکو می باشد که با استفاده از آن می توان 2 خط آنالوگ عادی را با هدف VoIP به روتر متصل کنیم.

ماژول VIC-2FXO

9) ماژول VIC-2FXS

این ماژول شبیه به ماژول FXO می باشد، با این تفاوت که به ماژول های FXO، خطوط تلفن شهری وصل خواهد شد؛ اما به ماژول VIC-2FXS، لازم است که به صورت مستقیم گوشی تلفن همراه متصل شود.

10) ماژول های WIC1T و WIC2T

ماژول WIC1T به عنوان یکی از ماژول های روتر سیسکو شناخته می شود که با اتصال آن به روتر، یک پورت سریال WAN به روتر افزوده خواهد شد. همچنین ماژول WIC2T به عنوان یکی دیگر از ماژول های روتر سیسکو زمانی که به روتر وصل می شود دو پورت سریال WAN به روتر افزوده خواهد شد. این دو ماژول عملکردی شبیه به هم دارند و تفاوت‌شان در تعداد پورت سریال های WAN می باشد که بعد از استفاده از این ماژول ها به روتر ها اضافه می شود.

چگونگی انتخاب ماژول های روتر سیسکو

همانطور که گفتیم ماژول های سیسکو دارای انواع مختلف و با کارایی های متفاوت می باشند. در حال حاضر از اشکال مختلفی از این ماژول ها درشبکه های زیر ساخت و انتقال داده استفاده می شود.

برای استفاده از این ماژول ها لازم است که شما ماژول مناسب را با توجه به نوع دستگاه و نیازتان انتخاب کنید. برای انتخاب مناسب از بین ماژول های مختلف لازم است که شما به نوع ارتباط فیبر نوری، نوع اتصال فیبر نوری و پهنای باند نیز توجه داشته باشید.

چگونگی انتخاب ماژول های روتر سیسکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *