دسته‌بندی نشده

ماژول تک کر سیسکو

ماژول تک کر سیسکو-وب سایت آوان

ماژول تک کر سیسکو

با پیشرفت علم و فناوری، هر روز نسل جدیدی از قطعات سخت افزاری و نرم افزاری به بازار عرضه می شود.  ماژول cisco sfp (قابل اتصال با فرم فاکتور کوچک) به عنوان یک قطعه سخت افزاری محسوب می شود و نوعی ماژول فیبر نوری است.

 

این قطعه برای مصارف مختلفی استفاده می شود و افراد می توانند با توجه به نیاز خود از این ماژول تک کر سیسکو استفاده کرده و دستگاه خود را ارتقا دهند.  sfp در مدل های مختلف طراحی شده و برای تجهیزات شبکه به بازار عرضه می شود. به طور کلی این قطعه سخت افزاری به اکثر سوئیچ های سیسکو متصل می شود و پهنای باند انتقال دستگاه را ارتقا می دهد. در واقع ماژول sfp وظیفه تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال نوری را بر عهده دارد.

 

بنابراین اگر به دنبال ارتقای دستگاه خود هستید، می توانید ماژول مورد نیاز خود را با توجه به نوع پورت و هزینه انتخاب کنید.

 

  آشنایی با برخی از مدل های ماژول سیسکو sfp

 

همانطور که گفته شد، ماژول سیسکو sfp برای انتقال سیگنال به دستگاه های مختلف استفاده می شود و با اکثر سوئیچ های سیسکو کاملا سازگار است. این قطعات سخت افزاری در مدل های مختلف طراحی شده و برای تجهیزات شبکه به بازار عرضه می شوند. در اینجا برخی از ماژول های سیسکو sfp آورده شده است:

 

1- ماژول فیبر نوری سیسکو glc-t

 

این ماژول یکی از انواع ماژول‌های سیسکو sfp موجود در بازار است که در آن از کانکتور lc/upc و فیبر sfp، mini-gbic و برای شبکه‌های دارای پروتکل‌های ce، کلاس fcc a دارای گواهی، کلاس cispr 22 استفاده می‌شود. a، en55022، ‎vcci کلاس a ite، ‎en55024 استفاده می شود. مشخصات ماژول فیبر نوری سیسکو glc-t شامل موارد زیر است:

 

ابعاد: 8.5 * 13.4 * 56.5 میلی متر

 

وزن ماژول: 75 گرم

 

پردازنده: سیسکو

 

نوع کابل: cat 6 / cat 6a

 

حداکثر طول کابل: 100 متر

 

طول موج: 1310 نانومتر

 

ویژگی پریز گرم ویژه

 

2- ماژول فیبر نوری سیسکو sfp-10g-lr

 

نوعی ماژول سیسکو sfp فرستنده و گیرنده 10 گرمی در فیبر نوری به نام ماژول فیبر نوری سیسکو sfp-10g-lr تولید و به بازار عرضه شده است و در تجهیزات شبکه و دیتا مورد استفاده قرار می گیرد.  این ماژول دارای مشخصات زیر است:

 

پردازنده: سیسکو

 

نوع کابل: smf

 

حداکثر طول کابل: 10 کیلومتر

 

طول موج: 1310 نانومتر

 

ویژگی پریز گرم ویژه

  آشنایی با برخی از مدل های ماژول سیسکو sfp-وب سایت آوان

 

3- ماژول sfisco cisco glc-lh-sm سازگار با 1000base-lx / lh

 

ماژول sfp سیسکو glc-lh-sm سازگار با 1000base-lx / lh

 

ماژول تک کر سیسکو sfp سیسکو glc-lh-sm سازگار 1000base-lx / lh sfp نوعی ماژول فیبر نوری 1000 تک حالته است که برای استفاده در پورت sfp روترها و سوئیچ ماژول سیسکو و میکروتیک ساخته و طراحی شده است. این ماژول فیبر نوری قابلیت انتقال اطلاعات از طریق فیبرهای نوری تک حالته و چند حالته را دارد و دارای کانکتور قابل تعویض گرم می باشد.  ویژگی ها و مشخصات ماژول glc-lh-sm شامل موارد زیر است:

 

وزن ماژول: 200 گرم

 

پردازنده: سیسکو

 

حداکثر طول کابل: 50 کیلومتر

 

طول موج: 1310 نانومتر

 

سازگار با استاندارد ieee 802.3z

 

4- ماژول فیبر نوری سیسکو glc-zx-sm

 

نوع دیگری از ماژول تک کر سیسکو sfp که برای افزایش پهنای باند شبکه استفاده می شود، ماژول فیبر نوری سیسکو glc-zx-sm نام دارد که با اکثر سوئیچ ها سازگار است.  این ماژول در بسیاری از مشخصات مشابه نوع glc-t است. ماژول فیبر نوری cisco glc-zx-sm گزینه مناسبی برای شبکه هایی با پروتکل های en 60825, en 60950, fda, ​​‎msa, roh است. از ویژگی های این مدل ماژول sfp می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ابعاد: 8.5 * 13.4 * 56.5 میلی متر

 

وزن ماژول: 75 گرم

 

پردازنده: سیسکو

 

نوع کابل: cat 6 / cat 6a

 

حداکثر طول کابل: 70 کیلومتر

 

طول موج: 1550 نانومتر

 

ویژگی پریز گرم ویژه

 

سازگاری با استاندارد اترنت 1000base-t

  آشنایی با برخی از مدل های ماژول سیسکو sfp-وب سایت آوان

 

راهنمای انتخاب نوع ماژول sfp در تجهیزات

 

امروزه از انواع ماژول تک کر سیسکو sfp در زیرساخت ها و شبکه های انتقال داده استفاده می شود و در انواع روترها و سوئیچ ها استفاده می شود. اکنون مهمترین مسئله انتخاب ماژول sfp متناسب با نوع دستگاه است. به طور کلی در انتخاب و شناسایی نوع ماژول sfp در تجهیزات باید سه نوع اتصال فیبر نوری، پهنای باند و نوع اتصال فیبر نوری در نظر گرفته شود. در زیر توضیح مختصری در مورد هر یک آمده است:

 

1- نوع اتصال فیبر نوری

 

به طور کلی فیبرهای نوری به دو نوع فیبر نوری چند حالته و فیبر نوری تکی تقسیم می شوند که از نظر ظرفیت و هسته متفاوت هستند. فیبرهای نوری چند حالته معمولاً در شبکه های داخلی و فیبرهای نوری تک حالته در تجهیزات زیرساخت مخابراتی استفاده می شوند. فیبر چند حالته برای انتقال اطلاعات در فاصله کمتر از 2 کیلومتر و فیبر تک حالته برای انتقال داده تا 100 کیلومتر استفاده می شود.

 

  2- پهنای باند

 

در ارتباطات فیبر نوری، هر دو طرف باید سرعت ارتباط یکسانی داشته باشند. به طور کلی، ماژول های 1.25 گرم و 10 گرم بیشترین استفاده را در ارتباطات فیبر نوری دارند.

 

  3- نوع اتصال فیبر نوری

 

اتصالات مورد استفاده در فیبرهای نوری ماژول اغلب از انواع sc، st و lc هستند که هادی lc بیشترین استفاده را دارد و تمام اتصالات فیبر نوری یک اتصال ثابت هستند.  تمامی ماژول های sfp قابلیت پشتیبانی از تجهیزات شبکه ارتباطی مانند اترنت گیگابیتی، کانال فیبر، سونت و … را دارند.

راهنمای انتخاب نوع ماژول sfp در تجهیزات-وب سایت آوان

 

سخن آخر

 

ماژول تک کر سیسکو شبکه سخت افزاری است که برای افزودن یک رابط به یک سیستم شبکه موجود، مانند روتر یا سوئیچ استفاده می شود.

 

استفاده از ماژول شبکه برای افزایش پهنای باند و عملکرد در شبکه است، به عنوان مثال، اگر می خواهید یک کابل فیبر نوری را به روتر متصل کنید، باید از یک ماژول شبکه با رابط فیبر نوری استفاده کنید، یا اگر می خواهید آنها را گسترش دهید. اتصالات بین دو منطقه، شما باید از ماژول شبکه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *