دسته‌بندی نشده

مشخصات رک شبکه

مشخصات رک شبکه-وب سایت آوان

مشخصات رک شبکه

آنچه مسلم است این است که سرورها و تجهیزات شبکه در هر کجا که آنها را قرار دهیم کار می کنند، اما مزایای نگهداری آنها در رک سرور و رک شبکه چیست؟  در این مقاله به این می پردازیم که مشخصات رک شبکه چیست و چه مزایایی دارد، رک شبکه چه تفاوتی با رک سرور دارد و چه اجزا و تجهیزات شبکه در رک وجود دارد یا به آن اضافه می شود.

 

  رک شبکه چیست؟

رک در شبکه و این سخت افزاری است که ماژول های سخت افزاری مانند سرورها، ذخیره سازی، سوئیچ ها و روترها، ups و سایر تجهیزات شبکه را در خود جای می دهد. به این ترتیب در محیطی مناسب و ایمن، طبقات منسجمی را برای نگهداری تجهیزات شبکه در اختیار شما قرار می دهد.

 

رک ها یا باز هستند یعنی دیوار و در ندارند یا بسته هستند یعنی در و دیوار دارند. از آنجایی که سخت افزار شبکه از استاندارد خاصی پیروی می کند، رک های شبکه می توانند به راحتی انواع سخت افزارهای شبکه را با رعایت این استانداردها در اندازه در خود جای دهند.

 

رک های توری معمولا از فولاد ساخته می شوند، گاهی اوقات آنها از آلومینیوم رنگی ساخته می شوند.

  رک شبکه چیست؟-وب سایت آوان

 

 

چرا به یک رک شبکه نیاز داریم؟

 

سرور و رک شبکه عملکرد را افزایش می دهد. تعمیر و نگهداری آسان سرورها و تجهیزات شبکه و از همه مهمتر افزایش امنیت.

 

شاید در نگاه اول خرج کردن برای خرید رک سرور و رک شبکه کمی سخت باشد اما با توجه به مزایایی که یک رک برای شما به ارمغان می آورد، خرید یک رک مناسب قطعا ارزشش را دارد.

 

  در اینجا مزایای شبکه و رک سرور آورده شده است:

 

افزایش کارایی

 

گردش هوا سبب بهبود کارایی دستگاه ها می شود.  سیستم های فرآوری گرما تولید می کنند و در صورت عدم تهویه مناسب در محیط ذخیره سازی آنها، افزایش دما رخ می دهد که تأثیر مستقیمی بر سلامت و کارایی سیستم دارد.  کنترل دما، رطوبت و گرد و غبار داخل قفسه بسیار ساده تر است.

 

رک یک محفظه فلزی است که به راحتی گرم می شود، اما وجود تجهیزات خنک کننده و فن مناسب روی آن از نظر مدیریت دما بسیار مفید است.

 

اگر سرور و تجهیزات شبکه به طور ایمن در جای خود قرار نگرفته باشند، ممکن است به دلیل جابجایی، مانند نصب روی دیوار، گردش هوای مناسب رخ ندهد. بنابراین رک ها هم سرور و تجهیزات را در جای خود نگه می دارند و هم گردش هوای خوبی را برای تهویه مناسب فراهم می کنند. با ارائه سرورهای رک که دارای سیستم خنک کننده و خنک کننده هستند، می توانید تهویه بهتری را ارائه دهید، اما به طور معمول نیازی به سیستم خنک کننده خارجی نیست.

  در اینجا مزایای شبکه و رک سرور آورده شده است:-وب سایت آوان

 

انواع و مشخصات رک شبکه:

 

به طور کلی رک ها در 4 فرمت تولید و به بازار عرضه می شوند:

 

  رک ایستاده چیست:

 

رک ایستاده یک رک بلند با حداقل ارتفاع 14 واحد و حداکثر ارتفاع 47 یا 48 واحد است. رک های ایستاده در عمق های 60، 80، 100 و 110 سانتی متر تولید می شوند.

 

رک های ایستاده روی زمین قرار دارند و معمولا دارای پایه یا چرخ یا هر دو ثابت هستند. رک ایستاده دارای سیستم گردش هوا می باشد به گونه ای که هوای خنک از بیرون پایین قفسه وارد قفسه شده و توسط واحد فن از بالای قفسه خارج می شود. در ادامه مقاله مشخصات رک شبکه ما را همراهی کنید.

 

  رک دیواری چیست:

 

رک دیواری یک کابینت فلزی است که به دیوار متصل می شود. رک های دیواری با حداقل ارتفاع 2 واحد و حداکثر ارتفاع 12 واحد ساخته می شوند و برای نگهداری تجهیزات شبکه در مقیاس کوچکتر استفاده می شوند.

 

رک دیواری را می توان برای استفاده در فضای باز نیز تولید کرد که به آن رک بیرونی می گویند، این نوع رک قادر به مقاومت در برابر باد و باران است.

 

  رک آزمایشگاهی چیست:

 

رک آزمایشگاهی یا رک باز ، شاسی رک خالی و بدون قفسه است به طوری که رک فاقد در بوده و رک عملا در دسترس همگان می باشد.

 

این رک ها معمولاً در محیط های آزمایشگاهی یا آموزشی استفاده می شوند که امنیت دسترسی و سیستم خنک کننده رک مورد توجه کاربران رک نیست. این رک ها دارای چرخ هستند و قابلیت حمل رک عموما مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

  رک آزمایشگاهی چیست:-وب سایت آوان

 

اجزای رک شبکه

 

برای معرفی اجزای شبکه و همچنین لوازم جانبی آن به موارد زیر از مشخصات رک شبکه به صورت ساده تر اشاره می کنیم:

 

پایه و چرخ: برای تثبیت قفسه و همچنین تنظیم آن بر روی سطوح ناهموار استفاده می شود. پایه و چرخ در هر دو نوع قفسه استفاده می شود. پایه و چرخ ها برای حمل و نقل راحت تر و تحمل وزن آن استفاده می شود.

 

قاب اصلی: قاب اصلی قاب اصلی قفسه شبکه ای است که دیوارها و ستون ها را به هم متصل می کند تا فرم اصلی قفسه را ایجاد کند که مجهز به تجهیزات در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله یا تصادف و آسیب است. به طور ناگهانی حفظ می کند.

 

ریل نصب: ریل نصب یا ریل نصب یا قاب مانت در واقع پایه رک روی آن است و در قفسه قرار می گیرد. ریل های نصب دارای سوراخ هایی برای نصب تجهیزات هستند.

 

درب قفسه ای: درب های رک دارای انواع مختلفی هستند یکی درب جلو و دیگری درب پشتی که برای حفظ ایمنی رک و همچنین مشاهده تجهیزات داخلی آن استفاده می شود.  داخل قفسه را گرم نکنید همچنین برای درب پشتی که دو درب است برای دسترسی به کابل های شبکه استفاده می شود.

 

رک وال: دیوارهای رک یا پانل های جانبی انواع مختلفی دارند، اما به عبارت ساده تر، همان دیوارهای جانبی رک هستند که دارای سوراخ هایی برای اتصال سیم ها یا کابل های شبکه هستند.

 

اجزای رک شبکه-وب سایت آوان

سخن نهایی

 

مشخصات رک شبکه، رک محفظه ای است که سرور یا لوازم جانبی شبکه مانند سوئیچ، روتر، مودم و … در آن قرار می گیرد و بسته به نوع رک از سرور و همچنین برای تهویه و جلوگیری از آسیب های فیزیکی مانند ضربه محافظت می کند. فشار  همچنین عملکرد بهتر سرور را در خود جای داده است.  واحد اندازه گیری رک واحد است. هر واحد تقریباً برابر با 5 سانتی متر است. اندازه رک معمولا بین 4u تا 49u است. رک های شبکه 2 در نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *