دسته‌بندی نشده

منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست ؟

منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست ؟-avannetwork.net

 منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست ؟ ماژول فیبر نوری سیسکو به واسطه سوئیچ هایی که از پورت GLC-LH-SM سیسکو SFP  می تواند سوئیچ های سیسکوی مختلف را پشتیبانی نماید و با آنها سازگار می باشد. این یک مدل از آپ لینک (Uplink) می باشد.رابط فیبر ماژول شبکه، سخت افزاری است که برای افزودن اینترفیس به سیستم شبکه موجود استفاده می گردد، به روتر یا سوئیچ اضافه شده و ماژول اترنت یا کارت فیبر نوری نمونه‌ هایی از ماژول شبکه می باشند. که دستگاه شما را از طریق اینترفیس جدید به شبکه متصل می نماید.

کاربرد رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست؟

کاربرد رابط فیبر ماژول سیسکو شبکه افزایش پهنای باند و کارایی در شبکه می باشد، اگر بخواهید به روتر،کابل فیبر نوری متصل شوید، حتما باید از ماژول شبکه با اینترفیس فیبر نوری استفاده نماید و یا اتصالات WAN را بین دو منطقه توسعه دهید باید از ماژول شبکه WAN استفاده نمائید.

زمانی که روتر و یا سوئیچ شبکه مورد نیاز خودتان را خریداری می کنید، امکان دارد دارای استلات های خالی باشد که می توان توسط ماژول شبکه پر شده باعث ارتقاء آن سوئیچ و یا روتر شوید.

ماژول سیسکو فیبر نوری یا SFP چیست؟

در جواب منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست؟ باید گفت که ماژول SFP مخففSmall Form Factor Pluggable می باشد. در واقع می توان گفت آنها یک ماژول فیبرنوری با قابلیت Hot Swappable  کوچک هستند. توسط توافق نامه MSA استاندارد سازی شده اند. MSA به عنوان یک توافق نامه میان بسیاری از تولید کنندگان جهت تولید محصولات استاندارد لحاظ می شود.

بنابراین کلیه ماژول های SFP با دستگاه های مرتبط سازگار می باشند. این ماژول ها از شبکه نوری همزمان (SONET)، گیگابیت اترنت، کانال فیبر و سایر استانداردهای ارتباطی از جمله 1000BASE-EX ،1000BASE-ZX ،1000BASE-SR و غیره طبقه بندی شده،طراحی شده پشتیبانی می نماید.

وظیفه این ماژول ها انتقال اطلاعات را از طریق فیبر نوری، ده ها کیلومتر افزایش دهد و تبدیل کردن سیگنال دیجیتال به سیگنال نوری است.

برای اینکه بدانید منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست ؟ تا آخر این مقاله را مطالعه نمائید.

انواع مختلف این ماژول از هر دو فیبر تک و چند حالته و پشتیبانی از کابل های Cat6، Cat5 ،Cat6a  و   Cat7  می نماید. همچنین از هر دو فیبر تک و چند حالته پشتیبانی می کند. هر سوئیچ ماژول SFP می‌تواند، به انواع مختلف فیبر (چند حالته یا تک حالته) و طول موج‌ های مختلف متصل شود.

 

پورت SFP چیست؟ 

پورت SFP برای سوئیچ های گیگابیت این امکان را فراهم می کند تا به طیف گسترده ای از کابل های فیبر و اترنت متصل شوند تا بتوانند عملکرد سوئیچینگ را در سراسر شبکه افزایش دهد.

Small form-factor pluggable یک واسط با قابلیت hot-swappable می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست ؟

این است که هنگامی که دستگاه روشن است می توان آن را خارج نمود که در سوئیچ شبکه و سایر تجهیزات ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند. بر روی سوئیچ های شبکه و ماژول ها قرار دارند، این امکان را فراهم می کند تا به انواع کابل های اترنت با سرعت های مختلف متصل شوند. SFP اولین بار درسال 2001 رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پورت SFP چیست؟-avannetwork.netمنظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست ؟

ماژول های سیسکو XFP و SFP معروفترین ماژول هایی هستند که امروزه در تجهیزات زیرساخت ارتباطی برای فیبر نوری به عنوان Transceiver مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از این ماژول ها مقرون به صرفه نیز هست.با استفاده نمودن از این ماژول ها شما می توانید کیفیتی مطلوبی از ارتباطات شبکه و زیرساخت خود را تجربه نمائید.

برای انتخاب کردن ماژول SFP  در تجهیزات باید به این موارد زیر توجه نماویم :

نوع ارتباط و اتصال فیبر نوری،پهنای باند ماژول. این موارد اهمیت زیادی در انتخاب نوع ماژول SFP در تجهیزات شبکه ای را  شامل می شود .

 

منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست ؟-avannetwork.netارتباط فیبر نوری

بصورت کلی طبقه بندی فیبرهای نوری به دو دسته صورت پذیر است.

فیبرهای نوری Multi Mode
فیبرهای نوری Single Mode

از مهمترین تفاوت بین فیبرهای نوری Multimode و Single Mode می توان به اندازه ظرفیت و هسته مورد استفاده آنها اشاره کرد. هسته استفاده شده در فیبرهای نوری Single Mode اندازه ای برابر 5 میکرومتر است و هسته مورد استفاده شده در فیبرهای نوری Multimode اندازه ای برابر 50 میکرومتر یا حتی بیشتر را دارا می شود.

 پهنای باند

کامپیوتر‌ها در ارتباطات کابل مسی قبل از نیاز به ارسال اطلاعات ابتدا از لحاظ سرعت ارتباطات با یکدیگر بررسی می شوند و سپس شروع به ارسال اطلاعات در شبکه را می کنند.

ولی در ارتباطات فیبر نوری باید هر دو سمت یک سرعت ارتباطی را پشتیبانی نمایند.

منظور از رابط فیبر در انواع ماژول سیسکو چیست؟ همان ماژول سیسکو فیبر نوری است که جزء اجزا اصلی یک شبکه فیبر نوری هستند و شرکت های مختلفی طبق استاندارهای جهانی این محصول را تولید می نمایند. فناوری ارتباطات آوان شبکه اولین تولید کننده ماژول های نوری در ایران هستند که طیف وسیعی از این مدل ماژول ها را تولید می نماید و با تمام برند های موجود در بازار سازگاری لازم را شامل می شوند .

اتصال فیبرنوری

اتصالات فیبر به اتصالات ثابت نیز شناخته می شوند و تفاوت آن ها در برش زاویه پرتاب نور می باشند که با توجه به اتصالات مورد متداول کانکتور های LC بیشتر از بقیه استفاده می شود.

امروزه بیشترین استفاده را در شبکه های زیرساخت و انتقال داده SFP Transceiver ها دارند.که ماژول های SFP از انواع تجهیزات ارتباطی مثل Gigabit Ethernet ، Fiber Channel   ها پشتیبانی می نمایند. از این ماژول ها در لینک های دستگاه هایی مثل روتر و سویچ در شبکه ها استفاده می گردد.

برای خرید از محصولات آوان شبکه میتوانید با مشاوران ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.

77603489

77631849

77641932

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *