دسته‌بندی نشده

ماژول آنالوگ VOICE

ماژول آنالوگ VOICE

 یکی از ماژول های مهم در شبکه های مخابراطی، ماژول آنالوگ VOICE است. همان طور که از نام این ماژول مشخص است، برای تنظیم و کنترل صدا ها از آن بهره می گیرند.

قدرت ماژول آنالوگ VOICE در شبکه های مخابراطی فوق العاده است. به همین دلیل امروزه از آن حتی در شبکه های اینترنتی نیز بهره می گیرند.

در این مقاله، در رابطه با ماژول آنالوگ VOICE به صورت مفصل توضیح داده شده است؛ در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

ماژول آنالوگ VOICE چیست؟

روتر ها مهم ترین تجهیزات یک شبکه هستند؛ چرا که باعث می شوند، اتصالی پر قدرت و پایدار در سراسر شبکه جریان داشته باشد. روتر ها، نیز مانند دیگر تجهیزات شبکه از نقوصی برخوردار هستند؛ برای این که بازدهی این تجهیزات را در انتقال و دریافت اطلاعات بالا ببرید، بایستی از تجهیزات دیگری بهره بگیرید.

در شبکه های مخابراطی، اغلب اطلاعات به صورت صوت یا صدا منتقل می شوند. برای این که اطلاعات از نظر کیفیت و وضوح بالا باشد؛ بایستی حتما به سیگنال های آنالوگ تبدیل شود. برای این که تبدیل صدا به دیجیتال در شبکه ها آسان باشد؛ امروزه از ماژول های صدا که از سیستم آنالوگ برخوردار هستند، استفاده های گوناگونی می شود.

ماژول های آنالوگ در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود. برترین نوع این محصول، که از نظر عملکرد در درجه کیفی بالایی قرار دارد؛ ماژول آنالوگ VOICE می باشد. این ماژول، به خاطر فناوری DSP قابلیت تبدیل صدا را به آنالوگ دارد. فناوری DSP به فناوری RAM بسیار شبیه است.

به همین علت در هنگام خرید، مراقب باشید، تا اشتباهی این نوع ماژول را خریداری نکرده باشید؛ لذا توانایی این ماژول اصلا با ماژول آنالوگ VOICE قابل قیاس نیست. کارایی این دو ماژول کاملا با همدیگر متفاوت است. بنابراین این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید.

ماژول آنالوگ VOICE چیست؟

کاربرد ماژول آنالوگ VOICE

ماژول ها برای شبکه های ضروری هستند؛ لذا تنها اطلاعات را انتقال نمی دهند؛ بلکه در ذخیره سازی داده ها نیز نقش به سزایی ایفا می کنند. یکی از ماژول های پر مصرف که حیطه کاری آن بیشتر در عرصه شبکه های مخابراطی می باشد، ماژول آنالوگ VOICE است.

در دنیای امروز، سارقان تنها به اموالی مانند پول و تجهیزات دستبرد نمی زنند؛ بلکه اطلاعاتی هم چون فایل های صوتی و ویدئویی را نیز می دزدند. ارزش اطلاعات صوتی بسیار بیشتر از اموال مادی می باشد؛ به همین علت امروزه در شبکه ها با استفاده از ماژول آنالوگ VOICE از اطلاعات محافظت می کنند.

ماژول آنالوگ، توانایی ایجاد کدک بر روی فایل های صوتی و ویدئویی را دارد. با نصب این ماژول بر شبکه، سرقت فایل ها برای سارقان سخت و مشکل می شود. هم چنین ماژول آنالوگ، توانایی فشرده سازی فایل ها را نیز دارد.

این قابلیت ها سبب شده انواع ماژول آنالوگ در شبکه ها کاربرد فراوانی داشته باشند. از آن جایی که تکنولوژی در حال پیشرفت و ارتقاء است؛ این تجهیز هن با گذر زمان بروز می شود.

خصوصیات ماژول آنالوگ VOICE

خصوصیات ماژول آنالوگ VOICE

  • سرعت بالا:

سرعت برای شبکه ها بسیار مهم است. زیرا هر چه سرعت شبکه در انتقال و دریافت اطلاعات بیشتر باشد؛ برای شما مناسب تر است. سرعت و قدرت بالا در دریافت و انتقال داده ها باعث شده کار ها زود تر انجام گیرد. به همین علت در وقت شما صرفه جویی بسیاری می شود.

  • تبدیل صدا به دیجیتال:

شبکه ها نمی توانند سیستم فایل های صوتی را پشتیبانی کنند؛ به همین علت با استفاده از ماژول آنالوگ VOICE می توانید نوع سیستم آن را به دیجیتال تغییر دهید.

  • فشرده سازی اطلاعات:

فایل های فشرده، در شبکه ها کاربرد بیشتری دارند؛ لذا می توانند در یک بسته، فایل عظیمی از صوت و صدا را انتقال دهند. به همین دلیل در بازه زمانی ناچیزی، حجم بسیاری از اطلاعات منتقل می شود.

  • عدم ایجاد خلل در انتقال اطلاعات به واسطه نوسانات الکتریکی:

ماژول آنالوگ VOICE حتی در شرایط بحرانی نیز می تواند با عملکردی فوق العاده به انجام مسئولیت هایش بپردازد. این خصوصیت، باعث شده این ماژول در شبکه ها محبوب شود.

  • سازگاری بالا با انواع تجهیزات شبکه:

ماژول آنالوگ VOICEا از استاندارد های بین المللی مختلفی پیروی می کند. به همین خاطر با سیستم عامل بیشتر ابزار آلات شبکه هم خوانی دارد.

مزایای ماژول آنالوگ VOICE

  1. نصب راحت
  2. مقاومت بالا در برابر جریانات الکتریکی
  3. مقرون به صرفه از نظر اقتصادی
  4. امکان نصب بر روی بیشتر روتر ها
  5. فناوری بروز
  6. و…

مزایای ماژول آنالوگ VOICE

نحوه نصب ماژول آنالوگ VOICE

 نصب ماژول آنالوگ VOICE راحت و آسان می باشد. حتما نباید برای نصب این محصول منتظر متخصص باشید؛ شما می توانید به راحتی در کمترین بازه زمانی این محصول را در شبکه تان نصب کنید.

از آن جایی که قطعه چیت نصب شده بر این ماژول شکننده است. مواظب باشید، ماژول از دست تان نیافتد یا با محصولی برخورد نکند؛ لذا اگر چیت آسیب ببیند، شما مجبورید دوباره برای خرید این محصول اقدام کنید.

این تجهیز تنها بر روتر ها نصب می شود. بر بدنه روتر ها محفظه ای برای ماژول تعبیه شده است. برای نصب ماژول آنالوگ VOICE تنها نیاز است؛ ماژول را در آن محفظه قرار دهید و پیچ های آن را محکم کنید.

با نصب ماژول بر روتر، جریانات در مسیری درست قرار می گیرند و به همین علت راندمان مجموعه افزایش می یابد. این ماژول، تنها زمانی بر عملکرد مجموعه تاثیر می گذارد؛ که به شیوه درستی نصب شود. اگر حتی یک پیچ تجهیز را اشتباه نصب کرده باشید؛ کارایی ماژول با مشکل رو به رو می شود. بنابراین با حوصله و در وقتی مناسب به نصب این محصول بپردازید.

نحوه نصب ماژول آنالوگ VOICE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *