دسته‌بندی نشده

ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکوTop of Form

ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکوTop of Form-وب سایت آوان نت

ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکوTop of Form

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کاربران بسیاری این امکان را دارند که بدون محدودیت جغرافیایی و با استفاده از ماژول فیبر نوری، شبکه‌ای را تشکیل دهند و به یکدیگر متصل کنند. استفاده از این روش باعث ایجاد ارتباطات از راه دور می‌شود. ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکو در تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه سخت افزاری به سخت افزار اصلی وصل می‌شود. این ابزار به صورت مالتی مود است و پچ کورد مالتی مد نیز به آن وصل می‌شود. اگر می‌خواهید درباره ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکوTop of Form اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکوTop of Form-وب سایت آوان نت

ماژول فیبر نوری سیسکو

ماژول فیبر نوری یکی از ابزار های مهم برای استفاده از شبکه است. در گذشته قبل از ماژول‌ها از رابط‌ها استفاده می‌کردند که این رابط‍‌ها به صورت ثابت روی سوئیچ نصب می‌شدند. اما امروزه ماژول فیبر نوری سیسکو بسیار کاربردی است و طرفداران زیادی دارند. ماژول‌ها سیگنال دیجیتال را به نوری تبدیل می کنند و یک متصل کننده سخت افزاری است که فرستنده را به کابل مسی و فیبر نوری متصل می‌کند. این ابزار فیبر نوری در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‎شود. در حالت کل استفاده از این ابزار باعث افزایش عملکرد شبکه میگردد.

همچنین این محصول باعث می‌شود سیگنال‌ها تقویت شوند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات را با سرعت و کیفیت مورد نظر انتقال دهند. ماژول‌ها سرعت شبکه و انتقال اطلاعات را افزایش می دهند و ماهیت تولید این محصول برای بالا بردن و بهبود کارها می‌باشد. مهم‌ترین استفاده این ابزارها در رادیوهای دو طرفه‌، موبایل‌ها و وایرلس و سایر موارد است.

ماژول فیبر نوری سیسکو-وب سایت آوان نت

کاربرد ماژول های فیبر نوری چیست؟

یکی از ابزارهایی که کاربرد بسیاری در شبکه دارند، ماژول‌ها هستند. انواع مختلفی ماژول وجود دارد که براساس سرعت آن‌ها دسته بندی می‌شود. سرعت ماژول‌های فیبر نوری یک گیگا بایت است اما امروزه با تولید مدل‌های جدید دارای سرعت بیشتری هستند. جدید ترین نوع این محصولات SFP هستند که دارای سرعت 16 گیگابایت بر ثانیه است.

 

ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکو چیست؟

این مدل ماژول فیبر نوری کار مبدل را در شبکه در بستر فیبر نوری انجام می‌دهد و این امکان را دارد که تجهیزاتی که دارای پورت SFP هستند را به کابل فیبر نوری و اترنت متصل کند. ماژول فیبر نوری از نوع SFP است و حداکثر مسافت بین دو سوئیچی را تا 500 متر پشتیبانی می‌کند. طول موجی که این مدل تولید می‌کند 850 نانومتر است. یکی از قابلیت‎های این مدل ابزار این است که می‌تواند اطلاعات را هم دریافت و هم ارسال کند. اما باید به این نکته توجه کنید که با توجه به نوع مدل نرخ انتقال و فاصله قابل پشتیبانی می‌تواند، متفاوت باشد. همچنین این پورت دارای دو نوع سینگل مود و مالتی مود است.

ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکو چیست؟-وب سایت آوان نت

تفاوت بین ماژول‌های مالتی مد و سینگل مد

فیبرهای نوری به دو دسته  مالتی مد و سینگل مد تقسیم می‌شوند. تفاوت بین این دو ابزار در ابعاد، ظرفیت و هسته آن‌ها است .فیبرهای نوری مالتی مد دارای قطر بیشتری هستند و می‌توانند، سیگنال‌های بیشتری را با پهنای باند بالاتر انتقال دهند. در تاسیسات مخابراتی  استفاده از فیبرهای سینگل مد بهتر است، زیرا با بزرگ شدن قطر و هسته آن پالس‌های نوری ضعیف می‌شوند و فاصله کمتری را طی می‌کنند. همچنین تفاوت دیگر فیبرهای مالتی مد و سینگل مد در نوع تجهیزات، هنگام نصب است. فیبرهای نوری مالتی مد به دلیل قطر هسته بیشتر، سرعت انتقال بیشتری دارند و همین امر باعث شده است که تجهیزات ارزان قیمتی را نسبت به فیبرهای سینگل مد نیاز داشته باشند.

تفاوت بین ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-SX-MM و GLC-SX-MMD

این دو ماژول دارای تفاوت‌های بسیاری هستند حرف D در آخر ماژول GLC-SX-MMD  به معنی DOM است. یعنی یک استاندارد صنعتی که در آن یک رابط دیجیتال برای دسترسی به پارامترهای عملی در زمان تعریف شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت بین ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-SX-MM و GLC-SX-MMD -وب سایت آوان نت

خرید ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکو

برای خرید این محصول شما می‎توانید به صورت اینترنتی و حضوری مطابق با نیاز خود محصولات را خریداری کنید که هر کدام دارای مزایایی است. در صورت خرید اینترنتی شما باید این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از اصلی بودن محصولات اطمینان داشته باشید یکی از این فروشگاه‌های معتبر اوانت است که در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت یکی از فروشندگان تجهیزات شبکه است و ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی شبکه را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. شما با استفاده از ماژول‌ها می توانید سرعت انتقال اطلاعات را تا حدود ده‌ها کیلومتر بیشتر کنید. برای انتخاب صحیح ماژول فیبر نوری باید به چند نکته توجه کنید که به شرح زیر است:

  • باید دمای کارکرد را در نظر داشته باشید و بر اساس نیاز خود این محصول را انتخاب و خریداری کنید.
  • به این نکته توجه کنید که ماژول‌ها دوام کافی در برابر تخلیه الکترواستاتیک را داشته باشند.
  • این محصول باید با پورت سوئیچ و کابل مطابقت کامل داشته باشد.
  • این ابزار باید با استانداردهای تایید شده، هماهنگی کافی داشته باشند.

 

نتیجه گیری

ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکو از نوع SFP  و مالتی مود است. این ابزار این قابلیت را دارد که انواع پورت‌ها را بر روی فیبر نوری و کابل مسی ارائه دهد و همچنین دارای این قابلیت است که اطلاعات را دریافت و ارسال کند. پیشنهاد می‌کنیم به سایت اوانت مراجعه کنید و برای اطلاع درباره تجهیزات شبکه می‌توانید با کارشناسان متخصص این سایت تماس برقرار کنید تا شما را برای انتخاب بهتر راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *