دسته‌بندی نشده

انواع ماژول های سیسکو 

انواع ماژول های سیسکو -وب سایت آوان

انواع ماژول های سیسکو 

در این مقاله می خواهیم راجع به انواع ماژول های سیسکو  صحبت نماییم.

قطعات الکترونیکی و اجزای ارتقاء سیستم همیشه یکی از مهم ترین اجزای موجود در بازار هستند. یک ماژول در واقع یک قطعه سخت افزاری است که برای اهداف مختلف استفاده می شود. ماژول سیسکو sfp نوعی ماژول فیبر نوری است که با سوئیچ هایی با پورت های مختلف سازگار است. بنابراین اگر به دنبال ارتقاء دستگاه و سیستم خود هستید، می توانید این کار را با استفاده از یک ماژول انجام دهید. این ماژول ها مدل ها و طرح های مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود و نوع پورت از ماژول مناسب موجود در بازار استفاده کنید.

انواع ماژول های سیسکو -وب سایت آوان

اگر به دنبال ماژول سیسکو هستید و می خواهید پهنای باند شبکه را متناسب با دستگاه خود ارتقا دهید، بهتر است ابتدا با این محصول بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد ماژول cisco sfp و قیمت آن در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین توصیه می کنیم تا پایان این مقاله انواع ماژول های سیسکو با ما همراه باشید.

 

  ماژول سیسکو sfp چیست؟

 

با پیشرفت علم و فناوری، هر روز نسل جدیدی از قطعات سخت افزاری و نرم افزاری به بازار عرضه می شود.  ماژول cisco sfp (قابل اتصال با فرم فاکتور کوچک) به عنوان یک قطعه سخت افزاری محسوب می شود و نوعی ماژول فیبر نوری است. این قطعه برای مصارف مختلفی استفاده می شود و افراد می توانند با توجه به نیاز خود از این ماژول ها استفاده کرده و دستگاه خود را ارتقا دهند.  sfp در مدل های مختلف طراحی شده و برای تجهیزات شبکه به بازار عرضه می شود. به طور کلی این قطعه سخت افزاری به اکثر سوئیچ های سیسکو متصل می شود و پهنای باند انتقال دستگاه را ارتقا می دهد. در واقع ماژول sfp وظیفه تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال نوری را بر عهده دارد.

 

بنابراین اگر به دنبال ارتقای دستگاه خود هستید، می توانید ماژول مورد نیاز خود را با توجه به نوع پورت و هزینه انتخاب کنید.

  ماژول سیسکو sfp چیست؟-وب سایت آوان

 

برای انتخاب  انواع ماژول های سیسکو در تجهیزات باید به موارد زیر توجه کنیم:

 

1 نوع اتصال فیبر نوری

 

2 پهنای باند

 

3 نوع اتصال فیبر نوری

 

به طور کلی، این موارد در انتخاب انواع ماژول های سیسکو در تجهیزات شبکه بسیار مهم هستند.

 

نوع اتصال فیبر نوری

 

به طور کلی فیبرهای نوری به دو دسته تقسیم می شوند.

 

  فیبرهای نوری چند حالته

  فیبرهای نوری تک حالته

 

مهمترین تفاوت فیبرهای نوری چند حالته و تک حالته، اندازه ظرفیت خازن و هسته استفاده شده در آنها است.  اندازه هسته مورد استفاده در فیبرهای نوری تک حالته 5 میکرومتر است، در حالی که هسته مورد استفاده در فیبرهای نوری چند حالته 50 میکرومتر یا حتی بزرگتر است.

 

از آنجایی که فیبرهای نوری چند حالته قطر بزرگتری دارند، می توانند پالس ها یا سیگنال های بیشتری را با پهنای باند بیشتری ارسال کنند. بنابراین برای دستیابی به سرعت بیشتر بهتر است به جای تک حالت از فیبرهای نوری چند حالته استفاده کنید.

 

به طور کلی، فیبر چند حالته برای ارسال داده در فاصله کمتر از 2 کیلومتر استفاده می شود.

 

فیبر تک حالته توانایی انتقال داده تا 100 کیلومتر را دارد. فیبرهای تک حالته بیشتر در تجهیزات زیرساخت مخابراتی استفاده می شود، استفاده از چند حالته بیشتر در شبکه های داخلی رایج است.

 

نکته: دو طرف اتصال فیبر باید به یک نوع فیبر متصل باشد، یعنی اگر یک طرف از اتصال ماژول تک حالته استفاده می کند، طرف دیگر نیز باید از همان نوع ماژول استفاده کند. در ادامه مقاله انواع ماژول های سیسکو ما را همراهی کنید.

 

تقسیم بر اساس طول موج: 850 نانومتر / 1310 نانومتر / 1550 نانومتر / 1490 نانومتر / 1530 نانومتر طول موج برای حالت چند حالته sfp 850 نانومتر است و فاصله انتقال آن کمتر از 2 کیلومتر است. طول موج 1310 نانومتر / 1550 نانومتر برای حالت تک sfp و فاصله انتقال آن بیش از 2 کیلومتر است.

 

ماژول بدون پوشش می تواند به راحتی شما را گیج کند اگر علامت گذاری نشده باشد، رنگ حلقه کش تولید کننده تشخیص sfp را به طور کلی آسان می کند.

 

به عنوان مثال: حلقه کشش مشکی چند حالته است و برای طول موج 850 نانومتر طراحی شده است. آبی برای ماژول 1310 نانومتری، زرد برای ماژول 1550 نانومتری و بنفش برای ماژول 1490 نانومتری است.

 

 

نوع اتصال فیبر نوری-وب سایت آوان

 

 

پهنای باند

 

در ارتباطات کابل مسی، کامپیوترها ابتدا سرعت ارتباط با یکدیگر را قبل از ارسال اطلاعات بررسی می کنند و سپس شروع به ارسال اطلاعات از طریق شبکه می کنند.

 

به عنوان مثال، اتصال 10/100/1000 به این معنی است که هر اتصالی از این محدوده قابل پشتیبانی است. یعنی اگر در یک اتصال 1000mbit/s و در اتصال دیگر 100mbit/s باشد. این اتصال به طور خودکار روی 100mbit/s تنظیم می شود.

 

اما در ارتباطات فیبر نوری، هر دو طرف باید از سرعت ارتباط یکسانی پشتیبانی کنند.

 

در حال حاضر، ماژول های 1.25 و 10 گرمی بیشترین استفاده را در ارتباطات فیبر نوری دارند.

پهنای باند-وب سایت آوان

 

نوع اتصال فیبر نوری

 

در ادامه به بررسی مقاله انواع ماژول های سیسکو به اتصالات کانکتور دو طرف می پردازیم. به طور معمول در اتصالات اترنت مسی، کابل ها با استفاده از کانکتور آشنای rj45 وصل می شوند، اما در اتصالات فیبر نوری، آنها sc، st و lc هستند. کانکتورهای ساخته شده در اتصالات فیبر فقط به عنوان اتصالات ثابت شناخته می شوند و فقط تفاوت آنها در زاویه تابش نور در نظر گرفته می شود که به دلیل اتصالات رایج کانکتورهای lc بیشتر از سایرین استفاده می شود.

 

نوع اتصال فیبر نوری-وب سایت آوان

 

 

سخن نهایی

 

انواع ماژول های سیسکو، ماژول سیسکو ساخته شده توسط برند معتبر و جهانی سیسکو یکی از بهترین و با کیفیت ترین ماژول ها می باشد. این ماژول ها با اکثر روترها و سوئیچ ها سازگار بوده و به راحتی بر روی تجهیزات برندهای مختلف نصب می شوند. کیفیت عالی و طول عمر ماژول سیسکو را به بهترین انتخاب برای حرفه ای ها تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *