دسته‌بندی نشده

انواع ماژول فیبر نوری سیسکو

انواع ماژول فیبر نوری سیسکو

ماژول فیبر نوری سیسکو به کمک سوئیچ هایی که از پورت GLC-LH-SM سیسکو SFP هستند، امکان و قابلیت این را دارند که انواع سوئیچ های سیسکو متنوع را پشتیبانی کرده و همچنین امکان سازگاری با آن ها را خواهد داشت. این، یک مدل از ماژول های فیبر نوری سیسکو از نوع  Uplink هستند.

ماژول های فیبر نوری سیسکو سخت افزاری هستند که به سادگی با سوئیچ ها متصل خواهند شد. حال شما مناسب با نوع نیازی که در رابطه با سرعت شبکه، هزینه و نوع پورت ماژولی که دارید؛ مناسب با آن نیاز خود، خریداری کنید. این گونه پهنای باند شبکه دستگاه خود را ارتقا خواهید داد.

ماژول های فیبر نوری سیسکو از انواع کانکتور های متفاوت تشکیل شده است. البته برخی از این نوع از ماژول ها، از کانکتور RJ45 و برخی دیگر، از کانکتوLC  و SC استفاده خواهند کرد. در امر مقایسه کانکتور LC با کانکتور SC، اندکی کوچک تر خواهد بود.

چگونگی انتقال اطلاعات در ماژول های فیبر نوری سیسکو

فیبری که در ساخت این قطعه سخت افزاری به کار رفته، از نوع MMF خواهد بود. سرعت این فیبر نوری برابر  Base-LX/LH1000 است. طول موج این نوع مدل از ماژول های SFP، به طور میانگین برابر ۱۳۱۰ nm خواهد بود.

ماژول فیبر نوری از یک نوع پردازنده تشکیل شده است که در حجم ۶۲٫۵ میکرو متر طراحی می شود.  توان بالا و البته قدرت ارسال این ماژول فیبر نوری سیسکو بین ۳ تا DbM ۹/۵  می باشد. همچنین قدرت دریافت ماژول فیبر نوری سیسکو  بین ۳ تا ۲۰DbM خواهد بود.

انتقال داده ها و اطلاعات از طریق ماژول های فیبر نوری سیسکو به سرعت انجام خواهند پذیرفت و پهنا باند آن ها ۵۰۰ مگاهرتز است. ماژول SFP به سادگی با سوئیچ  و یا دستگاه  که ورودی SFP ماژول دارند، قابل استفاده خواهد بود.  سایز این نوع از ماژول ها حدود ۵۶/۵*۱۳،۴*۸/۵  میلی متر است. در مورد وزن ماژول های فیبر نوری سیسکو عنوان خواهیم کرد که ۷۵ گرم است.

چگونگی انتقال اطلاعات در ماژول های فیبر نوری سیسکو

مشخصات فنی ماژول فیبر نوری سیسکو

برای دست یافتن به اطلاعاتی در رابطه با مشخصات و ویژگی های فنی فیبر نوری، کافی است یکی از این نوع ماژول ها را در مقابل خود قرار دهید. به کمک آن می توانید به راحتی تمام ویژگی های این نوع از ماژول را استخراج نمایید. اگرچه از ماژول های فیبر نوری سیسکو، مدل های متنوعی در بازار برای عرضه وجود دارد، ولی تفاوت آن ها در مشخصات بسیار اندک است.

طول موج کاری ماژول فیبر نوری سیسکو، ۱۳۱۰ نانو متر بوده و وزن این نوع از ماژول در حدود ۲۰۰ گرم است. نوع کانکتور به کار رفته در ماژول فیبر نوری سیسکو، LC است. سرعت فیبری که ماژول به شبکه متصل خواهد شد، Base 1000 است. از دیگر مشخصات این نوع از ماژول عبارت است از:

– استاندارد IEEE 802.3z

– نوع پورت مورد استفاده SFP

به جهت افزایش برد انتقال داده در دستگاه، می توانید از یک نوع تجهیزات جانبی استفاده کنید که ماژول فیبر نوری سیسکو CISCO-GLC-LH-SM است. البته این ماژول فیبر نوری سیسکو براساس نوع طراحی و برنامه ریزی که بر روی دستگاه انجام خواهد داد، سپس دیتا و داده های دریافت شده را پردازش کرده و سپس آن ها را انتقال می دهد.

پورت SFP که در سوئیچ و روتر ها وجود دارد، از نوع پورت هایی هستند که این نوع ماژول به آن ها متصل می شود. سپس عمل انتقال داده صورت خواهد گرفت. نکته مهم و ویژه که باید به آن توجه نمود، این است که ماژول های فیبر نوری سیسکو علاوه بر پورت SFP که در دستگاه های سیسکو وجود دارند، بر روی پورت SFP دستگاه های میکروتیک و دیگر برند های موجود در بازار قابلیت اتصال را دارد.

ماژول فیبر نوری SFP یاد شده در این مقاله مطابق با استاندارد IEEE802.3z است. از این رو می توان عنوان کرد که توانایی عملکرد و کارایی این نوع از ماژول ها، تا مسافت ۱۰ کیلومتری در شبکه  فیبر نوری Single Mode است.  میانگین ظرفیت داده و اطلاعاتی که این نوع دستگاه ها قابلیت انتقال دارند، در حدود یک گیگا بایت است.

در تمام روتر ها و سوئیچ هایی که پورت SFP دارند، این نوع از دستگاه قابل استفاده خواهد بود. این نوع از کانکتور به گونه ای طراحی شده که زمانی که سوئیچ یا روتر روشن است، امکان متصل کردن کانکتور وجود دارد‌. در این زمان نیازی به خاموش کردن دستگاه نیست.

مشخصات فنی ماژول فیبر نوری سیسکو

انواع ماژول فیبر نوری سیسکو

معروف ترین ماژول های فیبر نوری سیسکو عبارتند از:

– ماژول فیبر نوری سیسکو XFP

– ماژول فیبر نوری سیسکو SFP

هر دو نوع این ماژول ها  کیفیت مطلوبی داشته و در مقایسه با دیگر محصولات، مقرون به صرفه تر خواهند بود.

ماژول فیبر نوری سیسکو XFP

ماژول XFP بر روی تمام سوئیچ ها قابل استفاده خواهد بود. اطلاعات و داده ها را در زیر ساخت و شبکه های ارتباطی که به شکل Bottlenecks نیست، با سرعت بسیار مناسب انتقال می دهد. این ماژول XFP قابلیت Hot Swap را دارا است. حال این قابلیت به چه معنا است؟ یعنی زمانی که دستگاه روشن است، امکان تعویض ماژول برای شما وجود دارد.

ماژول فیبر نوری سیسکو XFP

ماژول فیبر نوری سیسکو SFP

در صورت استفاده از این ماژول، علیرغم عدم وجود Bottlenecke در مقایسه با اتصالات کابل از نوع مسی درون شبکه ای، شاهد سرعت بالا تری خواهید بود. ماژول Mini GBIC نام دیگر این نوع از ماژول فیبر نوری سیسکو است. بیش ترین نوع ماژول به کار رفته در شبکه های زیر ساخت و مسیر انتقال اطلاعات، این نوع از ماژول های فیبر نوری سیسکو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *